Delicate colours - Zarte Farben

(1) English version:

Hello again!

   


Please, do not tell me it's Friday already. This simply cannot be! It seems to have been a rather busy and very short week. I hardly spent any time in the studio at all. True, I was not feeling all that well either. I have had a terrible headache these last two days and it does not feel like becoming any better soon.
As I did not have the luxury of spending as many wonderful hours in the studio as I usually do, I did not spent much time crocheting either. I did made a sister to the cushion I made last week, in slightly different colours though. It seems I developed a soft spot for delicate, powdery sort of colours. They are quite inspiring too, for I already have some other project in mind. Lacking time though.
   
Front
Back

Before I go though, I would like to introduce you to...
Ta-dah: my poncho!

Snug, warm and cosy – I simply love him!
And not that much wool left either:
  

I'll keep in touch!




(2) Deutsche Version:

Liebe Freunde,


es kann unmöglich schon wieder Freitag sein! Die Woche hat doch gerade eben angefangen! Und ich habe kaum Zeit im Atelier verbracht. Zugegeben, meine Gesundheit ließ etwas zu wünschen übrig – Kopfschmerzen seit zwei Tagen und keine Besserung in Sicht (kein Wunder, bei der vorherrschenden Grippe-Welle).

Da ich recht selten im Atelier war, habe ich auch nicht sonderlich viel gehäkelt. Lediglich ein Kissen, ähnlich dem von letzte Woche, habe ich fertiggestellt. Zur Zeit bin ich regelrecht fasziniert von zarte, dezente Farben. Mal schauen, wozu diese Farben mich noch inspirieren...
  
   

Bevor ich mich ins Wochenende verabschiede, möchte ich endlich mein Poncho vorstellen:
  

Das ist überiggeblieben von elf Knäuel grüne und vier Knäuel weiße Merino-Wolle
Schönes Wochenende und... ich halte euch auf dem Laufenden!
   

Kommentare

Beliebte Posts